tisdag 5 juli 2011

Dröm

Vaknade ur en dröm, och eftersom den var ganska awesome tänkte jag skriva det jag kommer ihåg.


Det var som en annan värld. Det var nån jävel som hade tagit över världen, så det var typ soldater överallt (försöker komma på en film att jämföra med .___.’’). Det började med att jag,  pappa och Tilda var ute och dök vid typ ett vrak. Jag var lite längre ner i vraket med Tilda men sen såg jag en liiiten manet och blev livrädd och simmade upp till pappa som var någonstans där det var luft. Helt plötsligt kom det massa soldater som sa att vi simmade på militärt område. Vi blev typ nersövda (…haha D8). Sen tog de med oss till typ en militärbas, där de tog pappa ifrån oss för han skulle bli en soldat. Sen delade de även på Tilda och mig (här kommer jag ihåg att jag höll på att vakna för att jag började gråta men intalade snabbt mig själv att sova för jag ville veta hur det slutade) och låste in oss i två olika celler typ. Sen när det blev natt lyckades jag rymma (för jag var awesome :D) men lyckades inte hitta Tilda så jag fick ge mig av utan henne. Sen kom jag ut ur byggnaden och ut ur området och började springa. Jag vick vara väldigt försiktig, eftersom det var soldater överallt. När solen höll på att gå upp råkade jag springa in i en gränd, typ, där det var återvändsgränd. Då kom det en soldat som jag sparkade mellan benen. :D Han hade mask så jag kunde inte se hans ansikte. Sen tog jag hans vapen (a-k 74 rifle u_u’’) och sprang iväg. Sen kom jag till en gata som såg exakt ut som Lotta på bråkmakargatans gata. Där var det en tant som kallade mig för emo (..Haha D8 Fast jag hade svart hår 8D och eyeliner och svarta byxor (ja, BYXOR. JULIA I BYXOR D8) och svart MCR-tröja) sen sköt hon mig med något sömnmedel och jag somnade. Lite senare vaknade jag upp i ett gammalt skjul, som var ganska stort. Tanten var också där. Tanten var på min sida och lovade att hjälpa mig få tillbaka min familj (för soldaterna hade tagit mamma för lite mindre än fem månader sedan.)  Sen så hörde vi fotsteg och jag kikade ut genom ett litet hål. Då såg jag att det var en soldat. Han hittade en ingång till skjulet och gick in. När han såg att jag var där siktade han på mig med sitt vapen (remington shotgun 870) men jag han före och sköt honom i ryggen med två skott med en pistol som hade ofarliga skott men som gjorde jäkligt ont. Han stönade till och lutade sig mot väggen för att få stöd. Så sa jag “Rör du dig så skjuter jag dig mellan benen. Och det gör ont.” (Mwihihi.) Sen efter en liten pratstund så satt visade det sig att han var på min och tantens sida och ville hjälpa mig. Han satt på en trälåda. Det var ganska mörkt i skjulet som endast lystes upp av ljuset som sipprade in mellan träplankorna. Jag stod framför honom och tittade på honom. (Mwihihi.) Jag kommer ihåg att jag tyckte att han var snygg. 


Sen vaknade jag DDx

2 kommentarer:

  1. "Han stönade till och lutade sig mot väggen för att få stöd."
    TACK FRERARD FANFICS JAG KOMMER ALDRIG KUNNA LÄSA ORDET STÖNA UTAN ATT MISSTOLKA DET.
    What a happy ending. 8D Ni gifte er säkert och fick tre små rosa barn som fick heta Kurt, Gerardina och Knut. För det har jag bestämt, så nu var det så och END OF STORY.

    SvaraRadera
  2. OCH DU BERÄTTAR INTE ATT DU GIFT DIG, JULIA/MIKEY/ROBERT?! MAN BERÄTTAR SÅNT FÖR SIN STOREBROR/VÄN OCH DE TVÅ ANDRA VÄNNERNA... xD

    SvaraRadera